שבעת ההרגלים של חברי לינקדאין המצליחים ביותר

ברשת לינקדאין ישנם כיום כ-90 מליון חברים בעולם (ומעל לחצי מליון בישראל). חלקם פעילים יותר וחלקם פחות. מצד אחד אני שומע על הרבה מאד סיפורי הצלחה מדהימים של אנשים שהרוויחו או חסכו מליוני דולרים בעזרת לינקדאין ומצד שני על אנשים שטוענים שהם לא מבינים מה עושים ברשת לינקדאין ושזה בכלל לא עובד בשבילם.

מה שמייחד את אלה שמצליחים – הוא פשוט הדרך שבה הם מבינים את הרשת הזאת וכיצד הם ממנפים נכון את מה שהיא מציע לטובת המטרות העסקיות שלהם.

רנדי סקרום, מומחה בינלאומי בתחום המדיה החברתית חקר וסיכם את שבעת ההרגלים של החברים המצליחים ביותר ברשת לינקדאין – והחלטתי לתרגם את הדברים הללו בכדי לתת לכם את הכלים להתגאות ולהיות בין המצליחים.

שימו לב לנקודה 7 – בעיני זאת הנקודה הקריטית איתה יש להתחיל את התהליך!

אז מהם "הסודות" של החברים המצליחים לפי רנדי?

  • הם משקיעים את זמנם באופן אסטרטגי על ידי הצבת תכנים חדשים ברשת לינקדאין בזמן המתאים ביותר.  לדוגמא – רנדי מספר שהוא מכין את החומרים והתכנים שלו בסופי שבוע – אבל הוא מודע לכך שקהל היעד שלו כמעט ואינו פעיל בסופי שבוע. לכן הוא שומר את התכנים/עדכונים/שאלות ומפרסם אותם במשך ימי השבוע – ולעולם לא בימי שישי (אצלנו – זה בימי חמישי) בשעות אחר-הצהריים שבו רוב האנשים כבר מתכננים את הסופ"ש שלהם.
    תבינו כיצד קהל היעד שלכם פועל – ופעלו בצורה אסטרטגית.

  • הם מעדכנים את שורת הסטטוס שלהם כל 24-48 שעות ו-80% מהעדכונים כוללים קריאה לפעולה כמו ההרשמה לסמינר הבא שלהם, קידום הבלוג שלהם, או הזמנה לביקור באתר האינטרנט של החברה שלך.

  • הם עונים על שאלות ממוקדות הקשורות בשוק היעד שלהם.  זאת דרך מצוינת לזכות בחשיפה מקצועית לעסק שלהם – ומקצועני לינקדאין עושים זאת ברמה יומית!

  • הם מעדכנים את תמונת הפרופיל שלהם אחת לחודשיים. זאת דרך מצויינת ליצור דיאלוג ויחסי גומלין עם החברים האחרים ברשת הקשרים שלהם ולשמור את המותג שלהם במודעות של האחרים.

  • הם מחזירים תשובה לכל פניה שהם מקבלים . אולי לא באופן מיידי, אבל הם אף פעם לא מבזבזים את ההזדמנות!

  • הם מעדכנים את אירועי החברה שלהם על יישום אירועים של לינקדאין ובדרך זאת מודדים מה רמת העניין והמעורבות שהם מצליחים ליצור עבור אירועים כגון כנסים, וובינרים  או סמינרים.  עד לאחרונה אפליקציית האירועים היתה בשימוש של אנשים בודדים בלינקדאין אבל כיום יותר ויותר חברים מבינים את הכח שלה.
  • החברים המצליחים ביותר חקרו וזיהו את קהל היעד שלהם ברשתות והין הם פועלים בלינקדאין , הגדירו את המטרות שלהם מרשת לינקדאין ויש להם תוכנית פעולה מוגדרת – אפילו ברמה יומית.
    הצלחה במדיה חברתית ניתנת למדיה – אבל רוב האנשים לא יודעים כיצד לעשות זאת מפני שהם לא הגדירו את המטרות שלהם בפעילות הזאת. לאחר שהגדרת יעדים לטווח קצר ולטווח ארוך – יהיה לכם הרבה יותר קל להגדיר את סט המדדים לבחינת ההצלחה שלכם ברשת העסיקת המדהימה הזאת.

לינקדאין היא רשת מקצועית מצויינת לאיתור לידים בארץ ובעולם, להגדלת מכירות, לגיוס עובדים ולאיתור התפקיד הבא שלכם – מומלץ בחום ללמוד כיצד למנף אותה בצורה נכונה – ואני מזמין אותכם להוסיף המלצות נוספות מנסיונכם

להורדת המדריך המלא החינמי של לינקדאין לעסקים לחצו כאן

למידע נוסף על הדרכות לינקדאין לארגונים לחצו כאן

LinkedIn

3 תגובות “שבעת ההרגלים של חברי לינקדאין המצליחים ביותר

  1. מריון בורגהיימר Marion

    יעקב שלום
    פוסט מעניין.
    שאלות שלי:
    1. האם בישראל אין לך תחושה שדווקא השימוש ברשתות חברתיות הוא דווקא רב ביותר?
    2. לגבי שאלות- לאחרונה התקיים דיון מרתק בנושא באחת הקהילות הישראליות, הטענה הייתה שהשאלות כאשר הן באנגלית, יוצרות חיץ לשוני ופסיכולוגי שמשפיע על כמות המשיבים.
    3. עד כמה לדעתך יש נכונות לקהל יעד שפונים אליו (ולא משנה כרגע מהו) באמת לקרוא פניות והצעות שהן מעבר ליצירת קשר?
    4. אירועים שמשתתפים או אירועי חברה פתוחים, – אם זה אירוע פתוח, או כנס, מובן הרצון לפרסם, אבל למה אתה למשל תרצה לעדכן שהינך הולך לכנס מומחים בלינדקאין? מה זה ישדר ללקוחות קיימים או פוטנציאלים שלך, במיוחד כאשר הולכים לכנס שמיועד במהותו לנטוורקינג ולא להעשרה מקצועית פרופר?

    אשמח לקרוא תשובותיך.

  2. yakov מאת

    היי מריון,

    שאלת שאלות מצויינות ואנסה לענות מניסיוני.
    1. חדירת הרשתות החברתיות בישראל היא אכן מהגבוהות בעולם המערבי יחד עם זאת התחושה שלי היא שלא תמיד משתמשים בה נכון בכל מה שקשור לפן העסקי. למרות שברשת לינקדאין ישנם מאות אלפי ישראלים, רבים עדיין לא נעזרים בפוטנציאל המלא של הרשת הזאת
    2. אני מסכים שמחסום השפה הינו בעייתי וגם אני שמעתי זאת מלא מעט משתמשים – ואני מניח שיקח עוד זמן עד שיפתחו ממשק בעברית. אני חושב שאחד השרותים שיתפתחו בהמשך זה שירות של אנשי מקצוע עם ידע באנגלית מקצועית שיעזרו לאנשים אחרים לבנות פרופיל מלא ואטרקטיבי ואף יעזרו להם לנהל את הכרטיס.
    3. מנסיוני קיימת נכונות רבה לעזור – אבל זה גם כמובן תלוי בצורת הפניה. ככל שהפניה תכתב בצורה אטרקטיבית יותר, כך לצד השני תהייה מוטיבציה כנה יותר להגיב.
    4. המטרה שלי בכתיבת סטטוס שאני הולך לכנס מומחי לינקדאין היא לשמור אותי במודעות של רשת הקשרים שלי – וליצור הזדמנות לפנות אלי כמומחה בתחום.

    מקווה שעניתי :-)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>