לינקדאין – עשר דרכים בהם עסקים קטנים יכולים להשתמש ברשת

גאי קאווסקי הינו אחד היזמים המובילים והמוכרים ביותר בארה"ב. לפני מספר חודשים הוא פרסם פוסט אורח בבלוג הרשמי של לינקדאין ובו הוא תיאר את 10 הצעדים העיקריים שאותם כל עסק קטן צריך ליישם ברשת לינקדאין (LinkedIn).

להלן תרגום של הפוסט (אותו ניתן למצוא במקור כאן):

כשכתבתי בפעם הראשונה פוסט על עשר דרכים להשתמש בלינקדאין (LinkedIn), באתר היו 8.5 מיליון משתמשים בלבד! כיום ישנם ברשת לינקדאין מעל 12 מיליון בעלי עסקים קטנים, שמהווים בערך 20 אחוזים מסך כלל המשתמשים ברשת.

רבים מהעסקים הקטנים משתמשים ברשת לינקדאין בצורה טובה על ידי איתור לידים, הצמחת העסק שלהם ברחבי העולם, או איתור הספקים מתאימים. החברים שלי ב-LinkedIn סיפקו לי לאחרונה רשימה של 10 דרכים נוספות בהם עסקים קטנים יכולים להשתמש ברשת לינקדאין:

  1. השגת לקוחות חדשים דרך המלצות בלינקדאין ומפה לאוזן
    לקוחות מרוצים הם המקור הטוב ביותר שלנו ללקוחות חדשים. עודדו את ההמלצות מפה לאוזן על ידי בקשה לקבל המלצות בלינקדאין מלקוחות מרוצים. ההמלצות שיפורסמו בפרופיל שלך ב LinkedIn ויופיעו אצל כל החברים שלך ב לינקדאין.
  2. שמור על קשר עם האנשים שהכי אכפת להם מהעסק שלך
    רשתות חברתיות כמו LinkedIn מסייעhם לך לשמור על העסק שלך חי במוחותיהם של אנשים שאכפת להם ביותר מהעסק שלך. LinkedIn היא רשת יעילה משתי סיבות: המטרה העסקית של משתמשי LinkedIn וחוסר הצפה בעדכוני סטטוס.
    עצה: אתה יכול להגביר את ההשפעה של עדכוני הסטטוס שלך על ידי סינכרון לינקדאין שלך עם חשבון ה- Twitter.
  3. מצא ספקים שאליהם תוכל לעשות מיקור חוץ בתחומים בהם אינך המומחה. חשבו על מספר הפעמים ששאלתם חברים אם הם מכירים מעצב אינטרנט טוב או הצלם. לינקדאין מקלה לך למצוא ספקים בעזרת רשת של חברים שלך. בנוסף, תוכל גם ליצור שיתוף פעולה מסחרי עם הספקים שלך ב לינקדאין: סוג של מערכת הפניות הדדיות.
  4. בניית רשת הקשרים שלך בתעשייה בצורה מקוונת ואישית
    חפשו במנוע החיפוש של הקבוצות ברשת לינקדאין ומצאו קבוצות ועמותות רלוונטיות לתעשיה שלך. לדוגמא אם אתם באים מתחום ארגון ארועים או ארגון חתונות ישנן מעל 530 קבוצות רלוונטיות בתחום שלך. בנוסף, לינקדאין עוזרת להציף אירועים רלוונטיים בתעשייה שלך שחבריך הולכים אליהם. תאר לעצמך שאתה מסוגל למצוא אירועים רלוונטיים שאתה יודע שהלקוחות פוטנציאליים שלך מגיעים אליהם.
  5. קבל תשובות לשאלות עסקים קשוח עם קצת עזרה מידידים
    בעלי עסקים קטנים נתקלים בשאלות מאתגרות על שורה ארוכה של נושאים מדי יום. מערכת התשובות של לינקדאין וחיבור לקבוצות הרלוונטיות מאפשרות לך למצוא תשובות לשאלות אלה במהירות על ידי שימוש בחוכמת ההמונים שברשת שלך. ב- LinkedIn ישנם כיום מעל 200 קטגוריות שונות על תשובות כולל אחת שמוקדשת אך ורק לעסקים קטנים ומעל 2000 קבוצות על נושאים הקשורים לעסקים קטנים) . תוהה האם רכישת הציוד המשרדי האחרונה שלך מוכרת במס? בדוק מאות שאלות בנושאים קשורים כאן.
  6. זכה בעבודות חדשות על ידי מתן תשובות לשאלות בתחום המומחיות שלך
    השתמש בפורומים הרבים ברשת לינקדאין בכדי לחלוק את הידע שיש לך בתחום המומחיות שלך. זוהי הזדמנות מצוינת לזכות בעבודות נוספות או לפחות למצוא לקוחות פוטנציאליים שתוכל לשווק להם את המוצרים שלך. לקוחות פוטנציאליים ימצאו את התשובות שלך כאשר הם ישתמשו בחיפוש המתקדם של LinkedIn Answers.
  7. גיוס מימון
    ניתן להשתמש LinkedIn למצוא מנטורים עסקיים או לחפש אחר משקיעים פוטנציאליים עבור העסק שלך. ישנם יותר משלושה מיליון אנשי מקצוע בתחום הסטרט-אפים ומעל 12 מיליון בעלי עסקים קטנים בלינקדאין וזה תמיד טוב לשמור על קשר עם אנשים שהיו שם, עשו את זה ומוכנים להנחות אותך. ברגע שאתה מקושר ופעיל ברשת לינקדאין (תשובות, עדכוני סטטוס או שיחות בקבוצה) יתכן וזה גם יגרום להם לשקול להשקיע בעסק שלך.
  8. צור קשר עם עמיתים בתעשייה שלך עבור הפניות עסקיות
    קבוצות ברשת לינקדאין הם מקור רב עוצמה בכדי למצוא אנשי קשר בתעשיות מקבילות ועסקים משלימים להפניות הדדיות. לדוגמה, ברוקרים למשכנתאות יכולים לאתר סוכני נדל"ן בקבוצות הרלוונטיות וליצור איתם שותפות כמקור להפניות הדדיות. עם מעל 2000 קבוצות המוקדשים לעסקים קטנים, בטוח שתמצא קבוצה רלוונטית גם עבורך.
  9. שכנוע הלקוחות הפוטנציאליים במומחיות שלך באמצעות שיתוף בבלוג מקצועי עסקים קטנים שמספיק חכמים ליצור תוכן ייחודי בתחום המומחיות שלהם (בבלוג או דרך טוויטר) צריכים לקשר אותו לפרופיל שלהם בלינקדאין. ישנה אפשרות לקחת את זה אפילו צעד אחד קדימה באמצעות קידום התוכן שלכם באמצעות פרסום מודעות קטנות. אתה יכול לבחור בדיוק מי יראה את המודעות שלך, מנהלים או סמנכ"לים ולכלול קישור לפרופיל שלך, כך שהם ידעו מי עומד מאחורי התוכן הזה.
  10. שמור את החברים קרוב אליך ואת המתחרים שלך אפילו קרוב יותר
    למעל 150,000 חברות יש פרופיל חברה ברשת לינקדאין. דפים אלה מכילים נתונים סטטיסטיים על חברות מפתח: גיוסים אחרונים לחברה, אנשים שעוזבים ואחרים שעוברים בתוך החברה. לא רק שפרופיל של החברה יכול לתת לך תובנות על  המתחרים שלך, הם גם נותנים לך הזדמנות למצוא מועמדים פוטנציאליים על ידי גלישה בין דפי החברה.

אני מקווה שהעצות כאן יעזרו לך לקחת את לינקדאין ולהיעזר בו מעבר למקובל ויעזור לך להפוך את העסק הקטן שלך למוצלח אפילו יותר.

לקרוא עוד על קורס לינקדאין לארגוניםhttp://www.linkedin-tips.co.il/index.php/linkedin/


LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *