חבר לינקדאין יקר – אנא השקע בסטרט-אפ שלי

מתוך The WallStreet Journal

כיצד חברת סטרט-אפ צעירה גייסה 350,000$ בזמן קצר להפליא בעזרת לינקדאין

כאשר פרנק האניגן היה צריך לגייס מימון ראשוני עבור חברת הסטרט-אפ בתחום התוכנה שהקים בתחילת השנה – הוא לא רצה לבזבז את הזמן בפגישות אינסופיות עם משקיעים פוטנציאליים.

"כל יום שאתה מבזבז על פגישות עם משקיעים לגיוס כסף, זה יום שאתה לא משקיע במכירת שירותי העסק שלך ללקוחות פוטנציאליים" הוא אמר.

הפתרון שלו?

פרנק שלח הודעה ל-  700 אנשי הקשר שלו ברשת העסקית לינקדאין.

המסר שהוא פרסם היה פשוט: Goshido – חברת סטרט-אפ אירית שמציעה פתרונות תוכנה לניהול פרויקטים בסביבת האינטרנט, מחפשת 10 משקיעים שמוכנים להשקיע 35,000$ כל אחד. בתמורה כל משקיע יקבל נתח של 2% בחברה.

בתוך כמה ימים ממשלוח ההודעה בלינקדאין, קיבל פרנק מעל ל- 200 תגובות שנעו מבקשות לפגישות ולשיחות ועידה, בקשות למידע מפורט יותר וכמובן שהיו גם הודעות של "לא תודה, אני לא מעוניין"

החשוב זה את מי שאתה מכיר

מהנדס התוכנה דייב קונקנון מקליפורניה, היה אחד האנשים שקיבלו את הפניה מפרנק.

"בהתחלה תהיתי אם זה בכלל לגיטימי, שכן מעולם לא ראיתי פניה כזאת," אומר דייב שהכיר את פרנק מעבודה משותפת בעבר. "ברגע שהבנתי שזה אמיתי, זה בהחלט נשמע כרעיון טוב."

דייב קונקנון חשב שהחברה ממוקדת בנישה שקיים בה צורך עסקי ושיש לה צוות טוב. מה שהשפיע מאד על חתימת העסקה מבחינתו היה רשימת החברים לינקדאין של פרנק בלינקדאין "הוא מחובר ברמה גבוהה למנכ"לים, סמנכ"לים ויזמים," אמר דייב. "אם זה היה מספיק טוב בשבילם, אני לא הולך לוותר על זה."

רון אימניק מדבלין, מנכ"ל חברת ייעוץ ומייסד SmallBusinessCan.com, פורטל מקוון עבור חברות קטנות, התלהב גם הוא מהגישה. לא רק שהוא החליט להשקיע אלא הוא גם מתכנן לממן את סבב הגיוס הבא שלו בעזרת לינקדאין.

"יש שקיפות רבה בתהליך" אומר אימניק. "אתה יכול לראות למי היזמים מחוברים, ובחברות הזנק הכל מבוסס על האנשים ועל הצוות."

שורה סופית? שמונה ימים לאחר שנשלחו ההודעות, כל 10 מקומות ההשקעה התמלאו.

"הייתי המום לגמרי מרמת ההיענות," אומר פרנק. החברה גייסה את 350,000 $ אותו ביקשו לגייס, ו- Enterprise אירלנד, הסוכנות ממשלתית המוקדשת לטיפוח חברות הזנק, השוותה את סכום ההשקעה.

מתיו קוואן, מייסד ומנהל Bridgescale פרטנרס, חברת הון סיכון במנלו פארק, קליפורניה, אומר כי הוא אינו מופתע מהגישה שנקטה החברה בכדי לגייס את המימון הראשוני שלה.

"זה רק מראה את מה אפשרי בימנו. יש יעילות עצומה ביישום רשתות חברתיות בהקשר העסקי," אומר קוואן. "זה היה לוקח להם שישה חודשים בכדי להשיג את אותו מימון בעולם הישן."

אבל מר קוון אינו מוכן לאמץ את הגישה הזאת עדיין. "הנגישות להזדמנויות השקעה בחברות הזנק דרך הרשתות החברתיות עלולה להוות פיתוי גדול עבור רבים" הוא אומר, "אבל קיים החשש שזה יסתיר את הסיכונים הנלווים, ורבים עלולים לאבד 100% מההשקעה שלהם. לא משנה איך אתה מגיע אליהם, השקעה בסטארט אפים היא עדיין הימור מסוכן. "

המאמר פורסם לראשונה ב The WallStreet Journal  וניתן לקרוא את המקור כאן

בעוד כשבוע נשיק את המדריך העברי הראשון בנושא מינוף לינקדאין לעסקים שיציג את 6 העקרונות לאיתור לקוחות ומיתוג החברה בעזרת הרשת העסקית המובילה בישראל. המדריך מיועד לעסקים של איש אחד ולארגונים גדולים הרוצים להשתמש בחכמה בכוחה של הרשת הכוללת מעל לחצי מליון חברים בישראל ובהם מאות אלפי מקבלי החלטות בארגונים. היא מיועדת גם לאנשי שיווק ומדיה חברתית הרוצים לעזור ללקוחות שלהם בבניית נוכחות אפקטיבית בלינקדאין

מוזמנים להירשם מצד שמאל למעלה– ונשלח לכם אותו מיד עם השקתו

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>