לינקדאין נערכת להנפקה

לינקדאין הגישה בקשה להנפקה ראשונית של מניות במטרה לגייס 175 מליון דולר – ובכך היא הופכת לרשת החברתית הראשונה שעושה את הצעד הזה.

לינקדאין, הרשת העסקית הגדולה בעולם, מקווה לנצל לטובתה את הגאות בבורסה יחד עם הבאז העצום סביב נושא הרשתות החברתיות בכדי לגייס כסף.

ההנפקה שלה תהווה מבחן עבור לא מעט רשתות נספות כגון פייסבוק, גרופון וטוויטר הצפויות לצאת אל הבורסה בעתיד הקרוב.


בתהליך הגשת הבקשה חשפה לינקדאין את הנתונים המסחריים שלה המצביעים על הכנסות של 161 מליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 ורווח נקי של כ-2 מליון דולר. הכנסות החברה זינקו פי 2 בהשוואה לאותה תקופה בשנה הקודמת ועם הפסד של 3.4 מליון דולר.

אך מה שמעניין בעיני אף יותר מרמת ההכנסות, זה החלוקה של ההכנסות.
בשנת 2009 היתה חלוקה כמעט שווה בין 3 מקורות ההכנסה של החברה: 38% הגיעו ממשתמשים משלמים ששדרגו את הכרטיס שלהם, 32% מפתרונות שיווק ופרסום ו- 30% מפתרונות גיוס.
ברבעון השלישי של 2010 אנו רואים שינוי משמעותי: 45% מההכנסות הגיעו ממכירת פתרונות גיוס עובדים, 29% מפתרונות שיווק ו-24% ממשתמשים משלמים.

לינקדאין נוסדה על ידי רייד הופמן בשנת 2002 והושקה באופו רשמי בשנת 2003.
לחברה ישנם כיום כ-1000 עובדים, ו-90 מליון חברים רשומים במעל ל-200 מדינות בעולם.
על פי נתוני המסחר בבורסה הפרטית בה נסחרות מניות החברה כיום, שווי החברה עומד כיום על כ- 2.5 מיליארד דולר.

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>