6 טיפים לניהול קבוצה ברשת לינקדאין

הפופולאריות הגואה של לינקדאין בארץ וההכרה בכוחה של הרשת העסקית המובילה בעולם הביאו לכך שלאחרונה פנו אלי מספר חברות עסקיות וחברות מדיה בכדי לשמוע המלצות בנוגע לאפשרות לפתוח קבוצה בלינקדאין (LinkedIn).

בפוסט קצר זה רציתי לשתף אותכם ב- 6 טיפים עיקריים לבניית ותחזוקת קבוצה בלינקדאין בכדי שיעזרו לכם להשיג את המטרות העסקיות שלכם:

  1. הגדירו את מטרות הקבוצהלינקדאין הינה רשת עסקית מקצועית שמהווה פלטפורמה מצוינת עבור ארגונים הפועלים בתחום ה- B2B (בניגוד לפייסבוק המתאימה יותר לתחום ה- B2C). כמו כל תהליך ארגוני המצריך השקעת משאבים, חשוב מאד להגדיר מהן המטרות העסקיות בגללן אתם רוצים להשיק קבוצה ברשת לינקדאין ומהם היעדים שאתם רוצים להשיג בעזרתה לאורך הזמן.
  2. בחרו נושא שמעניין את הלקוחות שלכם – בעידן שבו כל אחד מאיתנו חבר בעשרות קבוצות ווירטואליות ברשתות כגון פייסבוק לינקדאין, האתגר הגדול ביותר הוא ליצור קבוצה שתיתן ערך מתמשך ועניין לחברי הקבוצה. אחרת, גם אם נצליח לקשר כמות גדולה של אנשים בנקודת הפתיחה – סביר להניח שהם לא יחזרו לבקר אותנו שוב. ההמלצה שלי היא לבדוק מה מעניין את קהל היעד שלכם, לזהות את המקומות בהם אתם יכולים להביא ערך ולפתוח קבוצה בתחום הזה. חשוב כמובן לבדוק במנוע החיפוש של הקבוצות לינקדאין אם קיימות קבוצות דומות בישראל ובחו"ל וללמוד מהן מה עובד טוב, מה עובד פחות טוב ומה הייחוד של הקבוצה שלכם לעומת הקבוצות הקיימות.
  3. הגדירו Ground Rulesרגע לפני פתיחת הקבוצה, עצרו רגע לחשוב מה ההנחיות שאתם רוצים לתת לחברי הקבוצה. הגדרת ה- Ground Rules והצגתם בראש עמוד הקבוצה כחלק מה Featured Discussion תיתן לחברים החדשים הכוונה למה מותר ומה אסור לעשות בקבוצה. הגדרה כזאת תעזור לכם למנוע ויכוחים מיותרים בעתיד עם חברים שחרגו. ההנחיות יכולות לכלול נושאים כגון למי הקבוצה פתוחה (לקוחות, ספקים, מתחרים, אנשים בעלי רקע ספציפי), מהו סוג הדיונים המותרים או האסורים (האם מותר לפרסם משרות, האם מותר לפתוח דיון המזמין את האנשים להתחבר אליך) ועוד.
  4. קדמו את הקבוצה – לאחר שפתחתם את הקבוצה והגדרתם את ה- Ground Rules הגיע הזמן לעדכן את החברים הרלוונטיים בנוגע להשקת הקבוצה. ההמלצה האישית שלי היא לא לשלוח סתם הזמנה "בואו להתחבר לקבוצה המגניבה החדשה שלי" אלא לוודא שאתם מדגישים את הערך האישי והמקצועי שיקבלו החברים בקבוצה.
    עבודת הקידום אינה מסתיימת ברעש אינטנסיבי עם ההשקה אלא בבניה מתמדת תוך כדי הזמנת אנשים חדשים ברשת שלכם, קידום הקבוצה אצל לקוחות שאתם פוגשים בכנסים והוספת ההזמנה לקבוצה בלינקדאין בחתימה שלכם.
  5. היו פעילים בקבוצה – לינקדאין ופייסבוק הם בתי קברות עצומים לקבוצות שנפתחו ברעש גדול ונזנחו בקול ענות חלושה. קחו בחשבון שבכדי לנהל קבוצה יש להשקיע ולהקצות זמן ומשאבים. כאשר הקבוצה קטנה אתם חייבים להיות פעילים בבניית הקבוצה ובהעלאת תכנים ונושאי עניין ואף לפנות אל חברים בכדי שיגיבו. לאחר שהקבוצה גדולה ואנשים רבים נוספים מוסיפים תכנים יש להשקיע את המשאבים בהכוונה, בניהול קונפליקטים והמשך מתמיד של הגדלת רשת החברים.
  6. עודדו מפגשים גם מחוץ לעולם הווירטואלי – אסור לשכוח שאנשים נמצאים בלינקדאין בכדי לבנות נטוורקינג מקצועי וללמוד מאנשי מקצוע מובילים בתחומם. הקבוצה שהקמתם בלינקדאין הינה פלטפורמה מצויינת להתנעת וקידום מפגשי נטוורקינג ולמידה גם בחיים האמיתיים. לאחר שיצרתם קבוצה משמעותית שנותנת ערך לברים שבה, תגלו שרבים מהם ישמחו להיפגש גם פנים אל פנים.

כמו כל דבר בעולם העסקי, חשוב למדוד את התוצאות, לוודא לאורך זמן שאתם משיגים את המטרות הראשוניות שאותן הגדרתם עם הקמתה, לעדכן את תוכנית העבודה ובעיקר להמשיך וליצור Engagement עם האנשים בקבוצת הלינקדאין שיצרתם.

להכשרת לינקדאין לארגונים לחצו כאן

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *