איך מענה מרושע בלינקדאין הופך לאסון תקשורתי מהדהד


Deprecated: Non-static method EM_Event_Post::the_content() should not be called statically in /home/morit/domains/linkedin-tips.co.il/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324

Deprecated: Non-static method EM_Location_Post::the_content() should not be called statically in /home/morit/domains/linkedin-tips.co.il/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324

לינקדאין לינקדיןזה היה מייל דחיה שהדהד בכל העולם בשבועיים האחרונים!

דיאנה מקוטה, מחפשת עבודה בת 26, שלחה בלינקדאין פניה אל קלי בלזק שמנהלת בנק משרות לאנשי שיווק בקליבלנד, אבל היא לא שיערה מה תהייה התגובה שתקבל.

דיאנה, שנפגעה מהמייל שקיבלה מקלי, פרסמה אותו בפייסבוק ובטוויטר ובתוך כמה שעות זה הגיע לחדשות ב CNNNBCBBC ועשרות ערוצי חדשות ומדיה נוספים.

קלי בלזק, מעבר לדחיית הבקשה של דיאנה להצטרף אל מאגר המשרות, שלחה אליה מייל עם הציטוטים הבאים:

"הבקשה שלך להתחבר אלי בלינקדאין אינה ראויה, נועדה לעזור רק לך והיא המונית…בטח חשבת שזה יעזור לקריירה שלך להתחבר אל 960+ החברים שלי בלינקדאין – זרה גמורה שאין לה מה להציע לי".

וקלי ממשיכה וכותבת "וואו, אני לא יכולה לחכות ולתת לכל מחפשת עבודה בת 26 להתחבר אל רשימת מקצועני השיווק שלי בכדי לעזור לה למצוא עבודה. אני מציעה לך להתחבר אל בנק המשרות האחר בקליבלנד. אהה, אבל בעצם אין אחד כזה…"

"את מוזמנת ללמוד את לקח הענווה שלך השנה – לעולם אל תפני לאנשים בכירים ותקווי שתוכלי להיעזר בהם בכדי לבנות את רשת הקשרים שלך"

והיא חותמת את המכתב ב "אל תכתבי אלי יותר".

כאמור, דיאנה מקוטה פירסמה את התגובה של קלי בלזקברשת וההד התקשורתי לא אחר להגיע – והנושא התפרסם בכל ערוצי התקשורת המובילים וזכה לעשרות אלפי שיתופים בפייסבוק.

עם הפרסום התברר שדיאנה לא היתה היחידה שקיבלה מיילים כאלה מקלי בלזק ועוד מחפשי עבודה ציינו שקיבלו ממנה מענה דומה.

קלי בלזק מיהרה להתנצל אך נראה שהתגובה שלה היתה כבר מאוחרת מידי.

*** למידע על סדנת לינקדאין לעסקים יש ללחוץ כאן ***

היא נאלצה להחזיר את פרס "דוברת השנה" שהוענק לה רק כמה חודשים לפני כן על ידי האיגוד הבילאומי לדוברות בקליבלנד שפרסמו הבהרה/התנצלות באתר שלהם.

כמו כן קלי בלזק מחקה את כרטיס הלינקדאין שלה, את הבלוג המקצועי ואת חשבון הטוויטר שלה.

ורק בכדי להראות כמה קשה להיות קלי בלזק בימים האלה, משתמשת לינקדאין אחרת בעלת אותו שם דאגה לציין שאינה הקלי בלזק מהחדשות (התמונה מתוך אתר ere.net)

קלי בלזק לינקדין

אז מה נכון לעשות?

  1. לכל רשת חברתית יש קוד ההתנהגות מקובל וחשוב מאד להבין את הדרך המקובלת לפעול בסביבה הזאת.
    ההמלצה שלי היא לוודא שגם האנשים האחרים בארגון שלכם מבינים את קודי ההתנהגות ולהגדיר נוהל של שימוש במדיה החברתית בעיקר כאשר הם מייצגים את הארגון או עשויים להיתפס ככאלה.
  2. חשוב להיות מנומסים – זה בסדר גמור לתת תשובה שלילית אבל חשוב לעשות זאת בצורה שאינה פוגעת בצד השני.
  3. תחשבו פעם נוספת לפני שאתם לוחצים על SEND  – גם אם הפניה עצבנה אתכם, קחו את הזמן לנסח תשובה מקצועית כאשר אתם רגועים. היו מודעים שהתגובה שלכם עשויה להגיע למקומות נוספים בלחיצת כפתור מהירה.

זכרו שהרשתות החברתיות הן כלי מדהים עבורנו כאנשי גיוס אך באותה מידה הן נותנות כוח עצום שלא היה קיים בעבר גם למועמדים.

 

*** למידע על סדנת לינקדאין לעסקים יש ללחוץ כאן ***

LinkedIn

Deprecated: Non-static method EM_Event_Post::the_category() should not be called statically in /home/morit/domains/linkedin-tips.co.il/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324

Deprecated: Non-static method EM_Event_Post::the_time() should not be called statically in /home/morit/domains/linkedin-tips.co.il/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 326

Deprecated: Non-static method EM_Event_Post::the_date() should not be called statically in /home/morit/domains/linkedin-tips.co.il/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 326

Deprecated: Non-static method EM_Event_Post::the_date() should not be called statically in /home/morit/domains/linkedin-tips.co.il/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 326
פוסט מאת פורסם בקטגוריה לינקדאין לעסקים בתאריך .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *