6 שינויים בלינקדאין שחייבים להכיר

לינקדאין0"רעש" רב נוצר השבוע בשל המעבר המדורג של לינקדאין לממשק החדש.
אך מה משמעות השינויים הללו מבחינתנו ביום יום?
בפוסט זה אני רוצה לסקור את השינויים העיקריים שמגיעים עם מתיחת הפנים שמונחתת עלינו מהרשת העסקית הגדולה בעולם.

אחרי שלינקדאין נרכשה על ידי מייקרוספט ב 26 מיליארד דולר! ואחרי שערכה פיילוט נקודתי בספטמבר, החלה לינקדאין להטמיע את הממשק החדש בשבועיים האחרונים.

על פי סקר מהיר עם כ 120 משתמשים שערכנו השבוע  שלנו עלה כי 40% מהמשתמשים בארץ כבר קיבלו את הממשק החדש ואני מניח ששאר ה 60% יקבלו אותו בשבועיים הקרובים.

לשאלה שנשאלתי כבר מספר פעמים – המעבר אינו בחירה שלנו כמשתמשים ולאחר המעבר אין אפשרות לחזור אחורה לממשק הישן.

מהם השינויים העיקריים בממשק?

  1. עמוד הבית נראה "נקי" ונוח יותר לשימוש מאשר הממשק הישן.
    הוא דומה הרבה יותר לממשק הקיים באפליקציית המובייל – מה שיוצר אחידות בשימוש בין 2 הפלטפורמות השונות.
    השינוי בממשק כולל גם שינוי בתפריט העליון.
    הוא אמנם נראה דומה – אך הוא לא כולל כמעט תתי-תפריטים כמו בעבר. מצד אחד זה מקל על הגלישה אך מצד שני גורם לנו לחפש את אותם תתי-תפריטים במקומות אחרים.
    לינקדאין1כ
  1. השימוש בהודעות הפך דומה יותר לזה שקיים בפייסבוק – הן מבחינת הממשק והן בכך שהוא נשאר פתוח על המסך כדי לעבוד טוב יותר במצב של instant messaging
    לינקדאין2דכ
  2. הפרופיל האישי עבר שידרוג וגם הוא נראה נקי ונוח יותר לשימוש.
    אפשר להגיע אליו בעזרת כפתור ME שנמצא בתפריט העליון.
    הפורמט החדש מציג מספר שורות של ה Summary שלנו, את המאמרים, את הניסין התעסוקתי ואת 3 ה SKILLS העיקריים (ולא את 10 המובילים כבעבר)
    לינקדאין3כ
  3. החיפוש המתקדם הוסר – וזה החלק הבעייתי ביותר בשינוי הממשק מבחינתנו.
    אם עד עתה לינקדאין התגאתה בממשק החיפוש שלא היה שני לו ברמת הדיוק אליה ניתן היה להגיע – הרי שממשק זה נעלם בפורמט התצוגה החדש.
    אז מה עושים?
    החיפוש כיום מתבצע בעזרת חלונית החיפוש שיושבת בחלק העליון של המסך. זה אמנם נראה מאד מוגבל – אבל – על ידי שימוש נכון בחיפוש בוליאני (שעדיין נתמך על ידי לינקדאין) אפשר להגיע לתוצאות טובות בתור התחלה.
    לאחר הרצת החיפוש הראשוני ולחיצה על זכוכית המגדלת, יש לבחור משורת התפריט את האפשרות של People ולאחר מכן ניתן להמשיך לסנן לפי דרגות הפרדה, מדינות, חברה נוכחית וחברות בעבר, תעשיה, שפת הפרופיל, והאוניברסיטה בה למד.
    גם כאן ניתן לקבל מסננים מתקדמים למי שרוכש את מודל הפרמיום שלהם.
    לדעתי הבעיה העיקרית בחיפוש היא החובה בהכרת החיפוש הבוליאני לעומקו בכדי להגיע לתוצאות מדוייקות ודבר שני הסרת האפשרות של חיפוש לפי תפקיד נוכחי (מה שעלול להביא ללא מעט תוצאות לא רלוונטיות).
    אחת ההמלצות שלי היא להתחיל ולהשתמש בכלים חיצוניים לפילוח על לינקדאין ובחיפוש XRAY מתוך גוגל על לינקדאין.

    >>>>> סדנת לינקדאין חיצונית לאנשי מכירות ובעלי עסקים <<<<<
    >>>>> למידע על סדנת לינקדאין לחיפוש עבודה וקידום קריירה  <<<<<
    >>>>> לסדנת לינקדאין למגייסים <<<<<

    לינקדאין22

  1. הפיד הופך לנקי יותר בעזרת שימוש באלגוריתם משופר – מה שמאפשר להתמקד על עדכונים חדשים של חברים ופחות היתקלות בעדכונים שכבר ראינו קודם לכן או שאינם רלוונטיים עבורנו.
    כ
  2. ממשק משופר לפרסום מאמרים ותוכן הכולל גם מידע מפורט ומדוייק יותר על מי צפה במידע שפרסמנו – כולל החברה והתפקיד של האנשים המעוניינים בעדכונים שלנו.

לסיכום – אמנם חלק גדול מהשינויים שאנו רואים עם מתיחת הפנים טובים לנו כמשתמשים, מצד שני המגבלה החדשה על אפשרות החיפוש המתקדם הינה בעייתית מאד כמגייסים.

הפתרון שלינקדאין מציעה הוא שדרוג הפרופיל (…כמובן) – וכיום הם מאפשרים 3 חודשי ניסיון ללא עלות בחלק מחשבונות הפרמיום, אך אני ממליץ בחום גם להכיר לעומק את החיפוש הבוליאני שיכול למקד מאד את החיפושים שלנו גם בכרטיס חינמי.

>>>>> סדנת לינקדאין חיצונית לאנשי מכירות ובעלי עסקים <<<<<
>>>>> למידע על סדנת לינקדאין לחיפוש עבודה וקידום קריירה  <<<<<
>>>>> לסדנת לינקדאין למגייסים <<<<<

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>